Статус наставе српског језика и књижевности у савременом тренутку
Друштво за српски језик и књижевност Србије непрестано тежи унапређивању и разгранавању свих својих делатности, што је често веома захтевно. Суочавајући се са овим изазовима, свесни положаја наших колега у основним и средњим школама, одлучили смо да кровна тема предстојећег ‒ 67. Републичког зимског семинара буде: Статус наставе српског језика и књижевности у савременом тренутку. Препознајемо да је један од значајнијих проблема са којима се наставници суочавају немогућност да се њихов глас чује, због чега се најчешће осећају као да немају никакав утицај на просветни систем. Настава нашег предмета би свакако била боља када би они који образују ђаке имали утицаја на васпитно-образовне процесе. Будући да немамо довољно утицаја да променимо овакво стање, решили смо да на предстојећем семинару, поред Округлог стола и радионица за чије се реализовање могу пријавити и професори основних и средњих школа, отворимо још могућности да се чује ваш глас.
Кратка излагања из праксе
Нису све теме везане за наставу нашег предмета такве да о њима треба говорити 45 минута, али то не значи да су оне мање важне. Из овог разлога смо одлучили да уведемо кратка излагања у трајању од 15 минута. У термину једне радионице ће бити реализоване три овакве активности. Верујемо да ће ове радионице бити динамичније, као и да ће отворити простор за више колега из праксе који имају шта да кажу.
Питајте – одговорићемо!
Програми нашег предмета се често мењају, долазе нове генерације наставника које немају исто образовање као претходне, а претходне генерације се са новим садржајима и стандардима неретко сусрећу први пут када треба да их реализују у учионици. Оваква динамика система који се континуирано мења у великој мери отежава избор тема за семинаре. Стога смо одлучили да пре састављања програма отворимо могућност за наше колеге да поставе питања у вези са било којим делом наставног процеса како бисмо лакше идентификовали места неодређености и покушали да изаберемо одговарајуће теме и предаваче.


