Вебинар за наставнике српског језика као завичајног

Вебинар за наставнике српског језика као завичајног

Поштоване колеге, обавештавамо вас да ће вебинар Савремени изазови наставе српског као завичајног језика ‒ како повећати мотивацију ученика бити одржан онлајн у суботу, 12. јуна 2021. године. Вебинар је намењен наставницима који раде у допунским школама и школама које су организоване при Српској православној цркви у расејању. Сва предавања ће бити објављена на сајту на коме ће се одржати вебинар, те ћете моћи да их гледате и у недељу 13. јуна 2021. године. Пријављивање учесника биће отворено у понедељак 7. јуна 2021. године на сајту Друштва за српски језик и књижевност Србије. Вебинар ће бити бесплатан, а број учесника је ограничен. Сви учесници ће добити уверење о стручном усавршавању.

ОРГАНИЗАТОРИ

Друштво за српски језик и књижевност Србије

Завод за унапређивање образовања и васпитања

ТЕМА ВЕБИНАРА

Савремени изазови наставе српског као завичајног језика ‒ како повећати мотивацију ученика

ПРОГРАМ

9.00 –9.45Регистровање пријављених полазника вебинара
9.45–10.00Весна Ломпар, Поздравна реч: зашто је важно развијати српски као завичајни језик
10.00–10.45Рајна Драгићевић, Разумевање значења реченице 
11.00–11.45Марина Панић, Интерактивни тестови у функцији мотивације
12.00–12.45Урош Петровић,  Како читање књига учинити деци занимљивијим?
13.00–14.00Пауза
14.00–14.45Зорана Опачић, Oд читања се расте: важност националне књижевности за децу у развоју читалачких навика
15.00–15.45Слободан Роксандић, Проговори да видим ко си ‒ неговање културе говора
16.00–16.45Ранко Рајовић, Нови изазови у едукацији
17.00–18.00Завршни коментари и дискусија

Предавач: проф. др Рајна Драгићевић (професор на Катедри за Српски језик на Филолошком факултету у Београду)
Тема: Разумевање значења реченице 

Сажетак:

Предавање ће бити посвећено вежбањима у настави српског језика у вези са разумевањем значења (углавном) сложених реченица. На почетку предавања укратко ће бити представљени резултати неких истраживања из развојне психологије који указују на чињеницу да разумевање језичких конструкција зависи од узраста детета и да неке сложеније конструкције деца могу да разумеју тек у каснијем узрасту. Затим ће бити представљено и анализирано 11 вежбања која се препоручују за рад са децом за проверу степена разумевања одређеног типа сложених реченица. Нагласиће се значај понуђених вежбања за развој српског језика код деце која не живе у домовини, као и за унапређивање њихових когнитивних способности у школском узрасту. Понуђена вежбања корисна су и у савладавању семантике и синтаксе, а доприносе и функционалној настави српског језика. Вежбања су намењена ученицима који имају између 10 и 13 година, а наставницима ће бити предложено да по моделу приказаних вежбања осмисле и друге задатке и да их прилагоде узрасту ђака.


Предавач: Марина Панић (професор српског језика и књижевности у Гимназији у Краљеву)

Тема: Интерактивни тестови у функцији мотивације

Сажетак:

Интерактивни тестови су одличан алат сваком наставнику да без креирања, штампања, фотокопирања и прегледања прати ученичка постигнућа. Могу се користити у различите сврхе током свих делова часа: иницијалне провере знања, провере наученог, праћења постигнућа и развоја вештина, али и као одличан начин да се лако и једноставно покрене мотивација ученика. Постоји неколико бесплатних алата на интернету које није потребно инсталирати на компјутер, а на ћириличном су писму. Идеја је да научимо да креирамо тестове и да разговарамо о њиховој функционалности. 


Предавач: Урош Петровић (дипл. инж. технологије, некадашњи председник Менсе Србије, књижевник)

Тема: Како читање књига учинити деци занимљивијим?

Сажетак:

Буран развој технологије нас је дочекао недовољно спремним. Да ли је борба за пажњу малишана тежа него икада? Вероватно јесте, што не значи да не бисмо могли да их приволимо читању. Дружење са књигом у раном узрасту узрокује већа постигнућа у школовању и животу. Предавање ће покушати да дâ неке одговоре и решења за стварање будућих читалаца, дакле оних који ће израсти у људе вештије са речима.


Предавач: проф. др Зорана Опачић (професор на Катедри за српски језик, књижевност

и методику наставе српског језика и књижевности на Учитељском факултету у Београду)
Тема:Од читања се расте: важност националне књижевности за децу у развоју читалачких навика

 Сажетак:

Указаће се на погодне примере традиционалне и савремене српске књижевности за децу на којима се развијају читалачке навике ученика, вежба српски језик и поспешује знање о српској књижевности и култури. Говориће се о симболици завичаја у књижевним текстовима за младе читаоце. Показаће се на који начин аутори савремених књижевних дела сведоче о важности читања, актуелизују јунаке усмене књижевности и поигравају се формом и обликом књижевног текста, укључујући младог читаоца у креирање смисла и значења текста.


Предавач: мср Слободан Роксандић (дипломирани глумац, мастер комуниколог)

Тема:Проговори да видим ко си ‒ неговање културе говора

Сажетак:

Питања на која предавач одговара:

Како развијати усмени израз правилном и разноврсном употребом речи?

Шта је артикулација и како побољшати разговетност?

Како да унапредимо динамику говора и тиме боље држимо пажњу својих слушалаца?

Шта је то изражајност и како да говоримо изражајно чувајући богатство српског језика?


Предавач: доц. др Ранко Рајовић (професор на Педагошком факултету Копер у Словенији)

Тема: Нови изазови у едукацији

Сажетак:

Неуронауке помажу и проналазе нове методе учења и откривају како покренути скривене потенцијале мозга. У предавању ће се показати нестваран пут кроз скривене могућности мозга, са пуно практичних примера који дају јасну слику на који начин учити и лакше памтити градиво.

1 коментар

Затворено за коментаре